tisdag 29 september 2009

N'dambi. Q-Tip, Ledisi




Beställde N'Dambis nya skiva Pink Elephant idag, släpps om en vecka, den 6e september. Hennes debut på STAX! Tror den kommer vara riktigt grym!

Beställde från Skivhugget, när jag ändå var där så upptäckte jag att Q-Tips Kamaal the Abstract faktiskt är släppt. Hör de talas om det för några veckor sedan men trodde inte den skulle släppas direkt. Men den kan ju inhandlas också. Dessutom kostar hans the Renassiance bara 79 spänn. Så har man inte den och känner sig manad så har Du nu samma beställning som jag.

**
Lyssnar nu på Ledisis nya skiva Turn Me Loose.
Hade någon sagt till mig att Ledisi skulle vara med på topplistor och spela in julskivor hade jag aldrig trott dem. Ledisis fantastiska debut kändes inte direkt som om den skulle ta henne längre än till de mest inbitna soulälskarna. Men något hände och jag har ingen aning om när, någon som kan uppdatera mig på detta?

En skillnad är väl att hon nu jobbar med Karma Productions (Musiq m.fl, när blev de Karma och inte Carmul förresten?), chief xcel (Blackalicious) och Raphael Saadiq. Måste säga att hon gjort en ganska snygg övergång mot det kommersiella, utan att behöva sälja sig (julskivan....?).

Turn me Loose är i alla fall en sjukt bra skiva så här långt och rekommenderas varmt!


***
Har även beställt en massa skivor från Amazon, sådana skivor som man haft länge och som nu mest består av repor eller som jag bara haft i brända exemplar.
Erykah Badu - Baduizm
Erykah Badu - Baduizm Live
Maxwell - Urban Hang Suite
D'Angelo - Brown Sugar
D'Angelo - Voodoo
Pharcyde - Lecabincaliforna.

Det betyder att jag köpt 11 nya skivor på en vecka, Samtidigt som jag köpte Ledisi s köpte jag Sharissas debut för 9 kronor.
Återstå och se om/när jag lyssnar på den...

.o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar